مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 آذر 1402 ساعت 11:402023-12-16بين الملل

چرایی شکست شورای امنیت در توقف ماشین کشتار صهیونیست ها در غزه


ناکارآمدی شورای امنیت در جریان جنگ غزه و عدم اجماع قدرت های جهانی برای برقراری آتش بس پایدار، لزوم اصلاحات ساختاری در این نهاد بین المللی را بیش از پیش نشان می دهد.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - مهر نوشت: پس از گذشت بیش از هفتاد روز از آغاز جنگ طوفان الاقصی در باریکه غزه، اما هنوز قدرت های جهانی و منطقه ای موفق نشدند تا جلوی حرکت ماشین جنگی صهیونیست ها بگیرند.

طی دو ماه اخیر اعضای دائم و غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد سعی کردند تا با ارائه پیش نویس قطعنامه هایی ذیل بند هفتم منشور سازمان ملل، بر روی روند جنگ در باریکه غزه تأثیر مستقیم و غیر مستقیم بگذارند اما به نظر می رسد این تلاش ها تاکنون به سرانجام مشخصی نرسیدند.

کارشناسان دلایل متعددی در خصوص ناکارآمدی شورای امنیت برای توقف جنگ و فاجعه انسانی علیه مردم انسانی بیان می کنند اما به نظر می رسد مهم ترین عامل در روند عدم اجماع میان قدرت های جهانی، حمایت کامل و بی قیدوشرط واشنگتن از تل آویو باشد.

از نخستین روزهای جنگ مقامات کاخ سفید همصدا با اعضای کابینه اضطرار ملی رژیم صهیونیستی اعلام کردند که به دلیل تداوم حاکمیت حماس و حضور گردان های عزالدین القسام در غزه، امکان برقراری صلح و آتش بس در کوتاه مدت وجود ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرایی شکست شورای امنیت در توقف ماشین کشتار صهیونیست ها در غزه

چرایی شکست شورای امنیت در توقف ماشین کشتار صهیونیست ها در غزه