مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 آذر 1402 ساعت 16:122023-11-26سياسي

توجه به کنترل خلق پول در تدوین سیاست های اصل 45


در تدوین سیاست های کلی اصل 45 قانون اساسی به مسائل روز مانند کنترل خلق پول و رمز ارزها توجه خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمدهادی زاهدی وفا در دومین نشست کارگروه تدوین سیاست های کلی اصل 45 قانون اساسی اظهار داشت: در متن اصل 45 اساسی هم ذکر شده است که برای اجرای این بند باید قوانینی به تصویب برسد، اما در این سال ها به صورت متمرکز روی آن کاری انجام نشده است.

وی با اشاره به اینکه اگر این اصل درست پیاده شود، انفال و منابع طبیعی دستخوش استفاده های نادرست نخواهد شد، افزود: البته در این اصل مصداق هایی از جمله زمین های موات،جنگل ها، دریاها و معادن اشاره شده اما لازم است بر اساس ضرورت های امروز به مسائلی چون خلق پول ، رمز ارزها و حتی مباحث مربوط به فضا توجه شود.

مشاور رییس جمهور اضافه کرد: متأسفانه در طی این سال ها قوانین در این حوزه وضع شده که با هم تعارضاتی دارند و حتی باسیاست های کلی همان بخش هم انطباق کامل ندارند، این موضوع در برخی موارد زمینه سوءاستفاده هایی از منابع کشور را فراهم کرده است.

زاهدی وفا بابیان اینکه قوانین فعلی در موارد مهمی همچون میادین مشترک نفت و گاز جوابگو نیست، تصریح کرد: بر اساس قوانین موجود امکان جذب سرمایه گذار خارجی برای توسعه میادین کار سختی است، اما اگر سیاست های کلی اصل 45 و قوانین ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توجه به کنترل خلق پول در تدوین سیاست های اصل 45

توجه به کنترل خلق پول در تدوین سیاست های اصل 45