مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 آذر 1402 ساعت 07:152023-12-06دانش

دانشجوی در تراز انقلاب اسلامی کیست؟


16 آذرماه هر ساله در کشورمان به عنوان روز دانشجو مطرح می شود، به بهانه این روز با تعدادی از مسؤولان آموزش عالی کشور درباره ویژگی دانشجوی در تراز انقلاب اسلامی به گفت وگو پرداختیم.

- گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، دانشجوی در تراز انقلاب اسلامی باید از معرفت دینی عمیق برخوردار باشد ، مطالعه، تفکر و تعقل داشته باشد و همچنین خدا باور باشد، خدا باوری به این معناست که با تمام وجود حس کند، شاخصه دیگر دانشجوی تراز انقلاب اسلامی، بصیرت است، بصیرت ابعاد مختلفی دارد اما آن بصیرت موردنظر همانی است که در نهج البلاغه است، انتظار از دانشجوی تراز انقلاب اسلامی این است همانگونه که در بعد دینی قوی هست، در بعد علمی هم قوی باشد.

انتظار دیگر از دانشجوی تراز انقلاب اسلامی مأیوس نشدن و دمیدن روحیه امید، تلاش در پاکسازی محیط فکری و جلوه های ظاهری دانشگاه، گسترش فضای باز پرسش و پاسخ در دانشگاه و دوری از تلوّن و رنگ پذیری است.

قانون اساسی ما بر اساس اصول استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است، دانشجویی که بتواند حول این سه شاخص مهم حرکت کند و درک و فهم درستی از حوزه داخلی و بین المللی داشته باشد، دانشجوی تراز انقلاب اسلامی است.

16 آذرماه هر ساله در کشورمان به عنوان روز دانشجو مطرح می شود، به بهانه این روز با تعدادی از مسؤولان آموزش عالی کشور درباره و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشجوی در تراز انقلاب اسلامی کیست؟

دانشجوی در تراز انقلاب اسلامی کیست؟