مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آذر 1402 ساعت 16:502023-12-19سياسي

عقیم سازی تنها راه پیشگیری از افزایش تعداد سگ های بدون صاحب


شهردار بجنورد با تاکید بر اینکه روزانه بیش از 10 قلاده سگ از شهر جمع آوری می شوند، گفت: عقیم سازی تنها راه پیشگیری از افزایش تعداد سگ های بدون صاحب است.

- ایسنا/خراسان شمالی شهردار بجنورد با تاکید بر اینکه روزانه بیش از 10 قلاده سگ از شهر جمع آوری می شوند، گفت: عقیم سازی تنها راه پیشگیری از افزایش تعداد سگ های بدون صاحب است.

سید علی کشمیری درباره افزایش تعداد سگ های ولگرد در بجنورد، اظهار کرد: روزانه 10 تا 12 قلاده سگ جمع آوری می شود؛ اما زاد و ولد متعدد و رهاسازی آنها در شهر، فعالیت ها را بی اثر کرده است.

برای حل این مشکل، اقدامات مشترکی با سازمان دامپزشکی و تشکل های دوست دار حیوانات انجام شده است.

وی عقیم سازی سگ های ولگرد را راه مؤثری برای کاهش تعداد این حیوانات در شهر دانست و گفت: این اقدام، خوی وحشی گری و احتمال گزش را کم می کند، هزینه عقیم سازی بالاست و در تخصص شهرداری نیست و لازم است دستگاه های دیگر به ما کمک کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی شهرداری بجنورد، کشمیری با تاکید بر اینکه این حیوانات محل تجمع خاصی ندارند، گفت: هرچه به حاشیه شهر نزدیک می شویم، تعداد این سگ ها بیشتر می شود، سگ هایی که زنده گیری شدند در پناهگاهی به مساحت 4000 مترمربع منتقل شدند و نگهداری می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عقیم سازی تنها راه پیشگیری از افزایش تعداد سگ های بدون صاحب

عقیم سازی تنها راه پیشگیری از افزایش تعداد سگ های بدون صاحب