مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 آذر 1402 ساعت 14:212023-12-02سياسي

فاقد سند بودن اراضی، چالش بزرگ دستگاه قضایی در کرمان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمان، مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان اظهار کرد: عدم انجام حدنگاری اراضی و ثبت معاملات املاک به وسیله قولنامه های عادی منشأ شکل گیری مفاسد گوناگون است.

وی افزود: بخش قابل توجهی از پرونده های مطروحه در محاکم دادگستری ریشه در فاقد سند بودن اراضی و املاک دارد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان خاطرنشان کرد: رییس قوه قضاییه در سفر اخیر به استان کرمان یکی از اهداف این سفر را رسیدگی به مسائل و مشکلات ثبتی بیان کرد که بیانگر عقب ماندگی سنواتی در این حوزه است.

وی ادامه داد: بخش عمده این مشکلات را در شهرستان های جنوبی شاهد هستیم که برای رفع این نقیصه، قرارگاه جهادی حدنگاری شهید سلیمانی با تکیه بر ظرفیت ادارات ثبت اسناد و املاک شهرستان های سراسر استان، بسیج و دستگاه های اجرایی تشکیل شده است که در این زمینه از کانون کارشناسان رسمی دادگستری به عنوان بازوی توانمند دستگاه قضایی نیز یاری می طلبیم.

هاشمی در خاتمه بیان داشت: این قرارگاه فعالیت خود را از شهرستان جازموریان به عنوان محروم ترین منطقه استان کرمان آغاز و در ادامه، کار در سایر شهرستان های جنوبی دنبال خواهد کرد تا به یاری خداوند با هویت بخشی به اراضی و فراهم شدن امکان استفاده از تسهیلات بانکی و سایر مزایای اقتصادی سند مالکیت، غبار محرومیت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاقد سند بودن اراضی، چالش بزرگ دستگاه قضایی در کرمان

فاقد سند بودن اراضی، چالش بزرگ دستگاه قضایی در کرمان