مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 آذر 1402 ساعت 21:412023-12-04فرهنگي

«درخت بشیر صلح» در انتظار دوباره دستور وزیر میراث فرهنگی برای نمایش در سازمان ملل


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، درخت بشیر صلح و دوستی اثر هنری حجمی است که به دست علی قنبری هنرمند منبت کار تبریزی به ارتفاع حدود چهار متر و در مدت 10 سال طراحی و اجرا شده و دارای بخش های مختلفی است که نشانه هایی از مفاهیم صلح و دوستی را به بیننده منتقل می کند.

این اثر هنری که در خانه تاریخی حریری، محل موزه هنر مکتب تبریز در معرض دید عموم قرار گرفته، 40 شاخه دارد که عددی مقدس در تمامی ادیان به شمار می آید و نبی مکرم اسلام (ص) نیز در همین سن به پیامبری مبعوث شدند.

بالای هر یک از 40 شاخه درحت بشیر صلح و دوستی چهار فرشته به عنوان نماد پاکی و سفیران خداوند برای دوستی و صلح انسان ها در زمین دعا می کنند و دستان فرشته ها به کبوتری سفید ختم می شود که برگ زیتون به دهان گرفته و با سکوت خود، از صلح سخن می گویند.

هنرمند تبریز در گرداگرد این درخت پنج کتاب آسمانی را نیز به صورت منبت کار کرده که متن هر کدام انسان را به صلح و دوستی دعوت می کند و این کتاب ها بر پایه هایی از اسلحه استوار شده اند که نوک این اسلحه ها گره خورده و نمی توانند شلیک کنند و از گل و شمع نیز که نماد امید و نشاط است، در کنار این اسلحه ها استفاده شده و علاوه بر کتب آسمانی، سازه کره زمین را می توان حوالی این درخت دید که با دست های بسیاری بر فراز آن ایستاده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«درخت بشیر صلح» در انتظار دوباره دستور وزیر میراث فرهنگی برای نمایش در سازمان ملل

«درخت بشیر صلح» در انتظار دوباره دستور وزیر میراث فرهنگی برای نمایش در سازمان ملل