مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 آذر 1402 ساعت 13:052023-12-09اقتصادي

برنامه ایران برای تصاحب جایگاه دهم تولید دنیا در محصولات کشاورزی ارگانیک


رییس انجمن ارگانیک ایران با بیان اینکه تقاضا برای محصولات ارگانیک طی 17 سال گذشته 30 درصد افزایش یافته است، گفت: ایران برنامه دارد تا جزو 10 کشور بزرگ تولیدکننده محصولات ارگانیک در دنیا باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سیدرضا نورانی امروز در نشست خبری با بیان اینکه دنیا به دلیل تغییرات اقلیمی، آلودگی آب ها، افزایش مصرف سوخت های فسیلی و ناپایداری در تولیدات کشاورزی به سمت تولید محصولات ارگانیک می رود، گفت: ایران هم برنامه دارد تا در آینده ای نزدیک جزو 10 کشور بزرگ تولیدکننده محصولات ارگانیک در دنیا باشد.

رییس انجمن ارگانیک ایران با بیان اینکه تولید محصولات ارگانیک باعث سلامت مردم و محیط زیست می شود، گفت: کشاورزی پایدار راهکار دنیا برای تأمین غذا در آینده است و تمام کشورها در این مورد برنامه دارند که تولید محصولات ارگانیک راهی به سوی کشاورزی پایدار است.

به گفته نورانی، ایران در حال حاضر جایگاه پنجاه و نهم دنیا را در تولید محصولات ارگانیک دارد و همسو با کشورهای دنیا برنامه ریزی برای افزایش تولید و صادرات انجام شده است تا در آینده این جایگاه را به دهم دنیا کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 85 هزار هکتار از زمین های کشور به کشت ارگانیک از جمله کشت حبوبات، روغن، برنج، چای، زعفران و انواع میوه اختصاص دارد،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه ایران برای تصاحب جایگاه دهم تولید دنیا در محصولات کشاورزی ارگانیک

برنامه ایران برای تصاحب جایگاه دهم تولید دنیا در محصولات کشاورزی ارگانیک