مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 آذر 1402 ساعت 01:102023-12-09پزشكي

آغاز طرح غربالگری دیابت و فشارخون بیش از 10 میلیون نفر از دوشنبه/


در راستای طرح جامع سلامت خانواده، غربالگری دیابت و فشار خون بیش از 10 میلیون نفر از هموطنان مان از ساعاتی دیگر آغاز به کار خواهد کرد؛ ایده ای برای مطلع کردن افراد از وضعیت سلامت خودشان که موجب تسهیل در فرایندهای پیشگیری و درمان خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، هنوز کرونا از راه نرسیده بود که طرحی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان کلید خورد که توجه بسیاری را به خود جلب کرد و البته موجب صف بندی موافقان و مخالفان شد.

طرح اندازه گیری فشار خون، که به نوعی مداخله گری در حوزه سلامت را هدف قرار داده بود و بعد که نتایج جالب توجهی به دنبال داشت، از شمار مخالفانش کاسته و بر مزیت های اجرایش افزوده شد تا جایی که زمزمه تداوم و حتی توسعه آن به گوش می رسید.

رویدادی که در آن بازه رخ نداد چراکه بیماری کووید19 جون آوار بر سر جهانیان تحریب شد و دست بر قضا، نزدیکی به چین موجب شد که خیلی زود گریبان کشورمان را هم بگیرد و همه پیز را تحت الشعاع خود قرار دهد.

بیماری فراگیری در جهان که حالا تقریبا سایه آن از سرمان کم شده و زمان مناسبی برای اجرای طرح های بر زمین مانده، به ویژه در حوزه سلامت است.

ایده هایی برای کاهش بار روزافزون بخش درمان که پاندمی اخیر نشان داد بهترین کمک به آن، همراهی در بحش سلامت و پیشگیری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز طرح غربالگری دیابت و فشارخون بیش از 10 میلیون نفر از دوشنبه/

آغاز طرح غربالگری دیابت و فشارخون بیش از 10 میلیون نفر از دوشنبه/