مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آذر 1402 ساعت 09:352023-12-03فرهنگي

خانه ساری اصلانی وضعیت مناسبی ندارد/ اوقاف برای مرمت بنا پای کار نمی آید


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با بیان اینکه حدود 70 درصد از خانه تاریخی ساری اصلانی در کنگاور دچار آسیب دیدگی و تخریب شده، - خانه "ساری اصلانی" وضعیت مناسبی ندارد/ اوقاف برای مرمت بنا پای کار نمی آید ایسنا/کرمانشاه معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با بیان اینکه حدود 70 درصد از خانه تاریخی ساری اصلانی در کنگاور دچار آسیب دیدگی و تخریب شده، گفت: از آنجایی که این بنا وقفی است، اوقاف باید برای مرمت و نوسازی آن اعتبار تخصیص دهد که تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

کیومرث خانی لعل آبادی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به شرایط نامناسب خانه تاریخی ساری اصلانی در کنگاور، اظهارکرد: باتوجه به قدمت این بنای تاریخی، تاکنون میراث فرهنگی استان اقداماتی را برای مرمت آن انجام داده، اما از آنجایی که بنا وقفی است، اداره کل اوقاف هم باید پای کار بیاید.

وی افزود: خانه ساری اصلانی بنایی متعلق به اواخر دوره قاجار است که متاسفانه از کیفیت ساخت مناسبی برخوردار نیست و همین مسئله باعث شده تا حفظ و مرمت آن بسیار دشوار باشد.

معاون میراث فرهنگی استان با بیان اینکه بیش از یک دهه است که این بنا متروکه شده و کسی در آن زندگی نمی کند، گفت: در سالهای گذشته طبقه د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانه ساری اصلانی وضعیت مناسبی ندارد/ اوقاف برای مرمت بنا پای کار نمی آید

خانه ساری اصلانی وضعیت مناسبی ندارد/ اوقاف برای مرمت بنا پای کار نمی آید