مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 آذر 1402 ساعت 07:402023-12-20پزشكي

آیا تماشای تلویزیون در کودکان سبب ایجاد خلاقیت می شود؟


سوالی که برای بسیاری از والدین پیش می آید این است که چه میزان تماشای تلویزیون برای کودک بی ضرر است؟ متخصصین تماشای تلویزیون برای کودکان زیر 2 سال را توصیه نمی کنند و بعد از آن هم روزی یک ساعت و نه بیشتر را طبیعی و بدون مشکل می دانند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، سوالی که برای بسیاری از والدین پیش می آید این است که چه میزان تماشای تلویزیون برای کودک من بی ضرر است؟ متخصصین تماشای تلویزیون برای کودکان زیر 2 سال را توصیه نمی کنند و بعد از آن هم روزی یک ساعت و نه بیشتر را طبیعی و بدون مشکل می دانند.

ایجاد نابسامانی های عاطفی در کودک با تماشای تلویزیون میترا شهبازی فر کارشناس ارشد مشاوره و اختلالات یادگیری کودکان در گفت و گو با خبرنگار فارس گفت: تماشای تلویزیون و نشستن طولانی مدت کودک مقابل آن موجب اختلالات تکلم، ضعف در تعامل با محیط و صدمه های مختلف رفتاری و عصبی در کودکان زیر چهار سال می شود .

وی افزود: بازی کردن، اصولی ترین وسیله رشد کودک از لحاظ جسمی، روانی و ذهنی است و تماشای تلویزیون موجب تک بعدی شدن رشد ذهنی، روانی و کلامی می شود چرا که کودک از تجربیات سازنده و جدید پیرامون خود باز می ماند.

شهبازی فر ادامه داد: تجربیات کودک پیش از رفتن به مدرسه بین یک تا 6 سالگی به وسیله بازی شکل می گیرد و بازی برای بچه ها یکی از واجبات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا تماشای تلویزیون در کودکان سبب ایجاد خلاقیت می شود؟

آیا تماشای تلویزیون در کودکان سبب ایجاد خلاقیت می شود؟