مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 آذر 1402 ساعت 11:352023-12-05اقتصادي

اراضی دیم با سهم 60 درصدیِ کشت 20 درصد غذای کشور را تأمین می کند


معاون وزیر جهاد کشاورزی امروز در مراسم روز جهانی خاک از آغاز نظام نسخه نویسی کود در کشور خبر داد و گفت: در ایران 60 درصد زمین ها به صورت دیم کاشت می شود اما فقط 20 درصد غذای مردم را تامین می کند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، صفدر نیازی با بیان اینکه نیاز به غذا تا سال 2050 در جهان 60 درصد افزایش می یابد، اظهار داشت: در ایران و همچنین در جهان دو راهکار افزایش بهره وری خاک و مدیریت آب سبز برای تامین امنیت غذایی وجود دارد.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در کشور ما به دلیل پایین بودن میزان بارندگی، زمین های دیم سهم کمتری از تامین غذا دارد، گفت: در ایران 60 درصد زمین های کشور به صورت دیم کاشت می شود که تنها 20 درصد غذای مردم را تامین می کند.

این در حالی است که در دنیا 80 درصد زمین های کشاورزی به صورت دیم کشت می شود و 60 درصد غذای مردم تامین می شود.

نیازی با تأکید بر اینکه برای تامین غذا، خاک مهمتر از آب است و در طی سال ها مورد غفلت قرار گرفته است، گفت: باید به تمام تعهدات برنامه ششم و هفتم توسعه و نیز لایحه خاک برای ارتقاء بهره وری خاک عمل شود.

وی افزود: آیین نامه اجرایی لایحه آب و خاک هم اخیرا در دولت تصویب شده و در آستانه ابلاغ است که اجرای این قانون می تواند باعث پایداری خاک شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اراضی دیم با سهم 60 درصدیِ کشت 20 درصد غذای کشور را تأمین می کند

اراضی دیم با سهم 60 درصدیِ کشت 20 درصد غذای کشور را تأمین می کند