مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آذر 1402 ساعت 11:502023-12-03اجتماعي

انتقاد دادستانی از تبلیغ نگهداری حیوانات وحشی در فیلم ها و سریال ها


مدیرکل حوزه معاونت حقوق عامه دادستانی کل کشور گفت: حقوق یک کارگر حداکثر 10 تا 12 میلیون تومان است اما یک شکارچی به راحتی مبلغ بیشتری را از شکار به دست می آورد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار محیط زیست خبرگزاری فارس، ماری در سطل زباله پیدا می شود، جسد حیواناتی به صورت وحشیانه تکه تکه شده اند توله خرس ها در اتوبوس پیدا شده اند یا جسد پلنگی میان آشغال ها پیدا شده، این یک فیلم وحشت نیست بلکه واقعیتی تلخ از شکار و قاچاق حیوانات در روزهای اخیر کشور است.

  قانونی قدیمی چرا قاچاقچیان و شکارچیان این طور راحت می توانند به کار خود ادامه داده بدون آنکه از قانون ترسی داشته باشند؟ این در حالی است که ما قانون مدونی برای شکار و قاچاق حیات وحش داریم ولی بازدارنده نیست.

قانون شکار و صید در سال 1346 تصویب و در سال 1375 اصلاح شده است.

در این قانون برای شکار و صید جانوران وحشی عادی بدون پروانه و موارد دیگر که از بحث ما خارج است  جزای نقدی از یکصد هزار تا یک میلیون ریال و حبس از یک ماه تا شش ماه تعیین شده است.

همچنین در ماده 11 قانون برای شکار صید در فصول و ساعات ممنوع و مقرر یا در مناطق ممنوع و یا با استفاده از طرق غیرمجاز و یا تخریب چشمه ها و آبشخورهای حیوانات در مناطق حفاظت شده جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا سه میلیون ریال و یا حبس از 91 روز تا شش ماه پیش ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد دادستانی از تبلیغ نگهداری حیوانات وحشی در فیلم ها و سریال ها

انتقاد دادستانی از تبلیغ نگهداری حیوانات وحشی در فیلم ها و سریال ها