مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 آذر 1402 ساعت 11:202023-11-27اقتصادي

رشد صادرات انواع محصولات دامی و طیور از استان مرکزی به سایر کشورها


مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از صادرات بیش از 66 تن محصولات لبنی از ابتدای سال جاری تاکنون از استان به سایر کشورها خبر داد.

- محمد فتاحی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: استان مرکزی از ابتدای سال جاری تاکنون موفق به صادرات بیش از 66 تن انواع محصولات لبنی به سایر کشورها شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 6 درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: این استان در تولید محصولاتی لبنی از جمله شیر در تامین نیاز داخل خودکفا بوده و همواره بخشی از مازاد تولید را به سایر کشورها صادر می کند که عراق، ازبکستان، ترکیه، افعانستان و پاکستان بیشترین میزان صادرات را به خود اختصاص داده اند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با اشاره به تولید سالانه بیش از  374 هزارتن شیر، 54 هزار و 600 تن گوشت قرمز، 70 هزارتن گوشت مرغ، 48 هزار و 400 تن تخم مرغ، 5 هزار و400 تن آبزیان و 1170 تن عسل در استان  بیان کرد:  مرکزی در بخش کشاورزی جزو 10 استان اول بخش کشاورزی در کشور محسوب می شود  و هرساله حجم قابل توجهی از تولیدات خود را به سایر استان ها و کشورها ارسال می کند.

فتاحی میزان صادرات ماهیان زینتی را 233 هزار و 349 قطعه انواع آبزیان اعلام کرد و افزود: صادرات این محصولات نسبت به مدت مشابه سال گذشته 44 درصد افزایش یافته است، این در حالی است که 90 درصد صادرات رسمی ماهیان زینتی کش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد صادرات انواع محصولات دامی و طیور از استان مرکزی به سایر کشورها

رشد صادرات انواع محصولات دامی و طیور از استان مرکزی به سایر کشورها