مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 آذر 1402 ساعت 12:552023-12-06بين الملل

ایران و روسیه چه منافع مشترکی دارند؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری دانشجو، وزیر امور خارجه ایران، روز گذشته برای شرکت در نشست وزیران پنج کشور حاشیه خزر (روسیه، ایران، - محسن جلیلوند با بیان اینکه ایران و روسیه هر دو در چالش خیلی سنگین با غرب هستند، خاطرنشان کرد: تنها راه این است که همکاری دوکشور به گونه ای که منافع دو طرف را تامین کند، افزایش یافته و منافع دو طرف همسو شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری دانشجو، وزیر امور خارجه ایران، روز گذشته برای شرکت در نشست وزیران پنج کشور حاشیه خزر (روسیه، ایران، قزاقستان، آذربایجان، ترکمنستان) و همچنین مذاکرات دوجانبه با لاوروف، وزیر خارجه ی روسیه، به مسکو سفر کرد.

در دیدار دو جانبه ی وزرای خارجه ی ایران و روسیه، که در حاشیه ی نشست وزرای خارجه ی کشور های ساحلی دریای خزر برگزار شد؛ وزرای خارجه ی این دو کشور سندی را برای مقابله با تحریم ها به امضا رساندند.

   محسن جلیلوند، استاد دانشگاه و کارشناس بین الملل، در این باره در گفتگویی با خبرنگار ما گفت: ظرفیت های ژئوپولوتیک ایران و روسیه جهت همکاری بسیار است، اما موانعی وجود دارد.

ایران و روسیه هر دو در چالش خیلی سنگین با غرب هستند و تنها راه این است که همکاری هایشان را افزایش دهند به گونه ای که منافع دو طرف را تامین کند به این شرط که منافعشان را با ی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران و روسیه چه منافع مشترکی دارند؟

ایران و روسیه چه منافع مشترکی دارند؟