مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 آذر 1402 ساعت 07:252023-11-26فناوري

سوءاستفاده مهاجمان از یک ابزار گوگل از طریق باج افزار


براساس تحقیقات به عمل آمده بر روی گوگل کلاد و گوگل ورد اسپیس Google Workspace و Google Cloud، به طور گسترده روشی جهت نفوذ به شبکه کشف شده است که منجر به انجام حملات و در پی آن سرقت اطلاعات و نصب باج افزار خواهد شد.

- براساس تحقیقات به عمل آمده روی گوگل کلاد و Google Workspace، به طور گسترده روشی جهت نفوذ به شبکه کشف شده است که به انجام حملات و در پی آن سرقت اطلاعات و نصب باج افزار منجر خواهد شد.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، باج افزار یک نوع نرم افزار مخرب (بدافزار) است که تمام داده ها را برروی رایانه یا دستگاه تلفن همراه رمزگذاری کرده و دسترسی مالک آنها را به این داده ها مسدود می کند.

هنگامی که این آلوگی اتفاق می افتد، قربانی پیامی دریافت می کند که در آن دستورالعمل های چگونگی پرداخت باج (معمولا در بیت کوین ها) ارائه شده است.

فرآیند اخاذی هم اغلب شامل محدودیت زمانی برای پرداخت می شود و پرداخت جریمه هم باید کلید رمزگشایی را به قربانی بدهد اما هیچ تضمینی وجود ندارد که این اتفاق بیفتد.

  دو نوع باج افزار رایج وجود دارد؛ باج افزار رمزگذاری که شامل الگوریتم های رمزنگاری پیشرفته است.

این برنامه برای مسدود کردن فایل های سیستم و تقاضای باج است و برای دسترسی قربانی به آنها، کلیدی وجود دارد که می تواند محتوای مسدود شده را رمزگشایی کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوءاستفاده مهاجمان از یک ابزار گوگل از طریق باج افزار

سوءاستفاده مهاجمان از یک ابزار گوگل از طریق باج افزار