مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 آذر 1402 ساعت 12:152023-11-28فرهنگي

جنگ و دفاع مقدس سوژه های زیادی برای تولید فیلم و مستند دارد


مستند از ناصر تا فاو که روایتگر زندگی و مجاهدت شهید مصطفی عسکری است، به نویسندگی و کارگردانی فاطمه علی زاده فرد جوان دهه هفتادی در بخش الف جشنواره ملی «فیلم 17» به روی پرده رفت و مورد استقبال قرار گرفت.

- ایسنا/قم مستند "از ناصر تا فاو" که روایتگر زندگی و مجاهدت شهید مصطفی عسکری است، به نویسندگی و کارگردانی فاطمه علی زاده فرد جوان دهه هفتادی در بخش الف جشنواره ملی فیلم 17 به روی پرده رفت و مورد استقبال قرار گرفت.

بهره گیری از فیلم ها و تصاویر آرشیوی دوران دفاع مقدس به خصوص عملیات تصرف فاو از نکات مهم مستند از ناصر تا فاو به لحاظ بصری است که در شکل گیری و القاء پیام محتوایی آن نیز تأثیرگذار بوده است.

مستندساز که خود از دختران دهه هفتادی است، پرداختی هنرمندانه به وقایع مرتبط با شهید در دوران پیش از انقلاب و مبارزات انقلابی ایشان دارد، ضمن آن که در همین بخش، مخاطب نیم نگاهی به روزنامه های کیهان و اطلاعات در روزهای منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی دارد و در این اثر علاوه بر همسر و نزدیکان شهید به سبک و سیاق اکثر مستندهای این جشنواره با تنی چند از دوستان و همرزمان شهید نیز مصاحبه انجام شده است، با این حال بهره گیری از تنوع لوکیشن در انجام مصاحبه به خصوص زاویه درست دوربین در مصاحبه با افراد در گلزار شهدا از جمله ویژگی های خوب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنگ و دفاع مقدس سوژه های زیادی برای تولید فیلم و مستند دارد

جنگ و دفاع مقدس سوژه های زیادی برای تولید فیلم و مستند دارد