مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آذر 1402 ساعت 14:002023-12-03اقتصادي

راهبرد اساسی تامین مسکن و ضرورت توجه به بسترهای اقلیمی و فرهنگی


مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: طرح ها و برنامه های دولتی برای ساخت مسکن باید گونه ای باشد که موضوع ساخت مسکن در جامعه ایرانی متناسب با ساز و کار زندگی افراد به لحاظ اجتماعی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن، ارسلان مالکی، با بیان اینکه مسکن یکی از نیازهای اساسی و اولیه انسان هاست، گفت: بر اساس قانون اساسی و اصل 31 آن داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی است و دولت موظف است با رعایت اولویت برای آنها که نیازمندترند زمینه اجرای این اصل را فراهم آورد.

وی افزود: بررسی تجربه مسکن سازی در سال های گذشته نشان می دهد که ساخت مسکن در کشور بیش از پیش انجام تحقیقات صحیح و روشمند علمی را می طلبد و تأکید بر مقوله مسکن سازی بدون توجه کافی به بستر فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، اقلیمی و غیره و احصای نیاز خاص و منحصربه فرد مناطق گوناگون تبعات بسیاری را به همراه دارد.

بنابراین، ضرورت دارد تأمین مسکن در کشور (و پیشتر از آن تأمین و تخصیص زمین)، بر اساس نیازها و مسائل واقعی مناطق و یا نهادهای مشخصی صورت پذیرد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: توجه به نیازهای واقعی، ما را به یک مسأله مهم و اساسی در حوزه زمین و مسکن رهنمون می سازد و آن اینکه طرح ها و برنامه های دولتی در این زمینه که به دلایل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهبرد اساسی تامین مسکن و ضرورت توجه به بسترهای اقلیمی و فرهنگی

راهبرد اساسی تامین مسکن و ضرورت توجه به بسترهای اقلیمی و فرهنگی