مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آذر 1402 ساعت 11:502023-12-19سياسي

تأکید «پوتین» بر اهمیت توسعه زبان روسی در جامعه همسود و فراتر از آن


این کشور در دوره ریاست خود بر جامعه همسود موضوع توسعه زبان روسی در کشورهای مستقل مشترک المنافع و فراتر از آن را در اولویت قرار خواهد داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در پیام ویدئویی به شرکت کنندگان نشست شورای سران کشورهای همسود بر اهمیت توسعه زبان روسی تاکید کرد.

وی با تاکید گفت: روسیه در دوره ریاست خود در کشورهای مستقل مشترک المنافع که اول ژانویه سال 2024 میلادی آغاز می شود، به موضوع حفظ میراث مشترک ما، یعنی زبان روسی توجه ویژه ای خواهد داشت.

این زبان، ارتباطات بین قومی برای صدها میلیون نفر در کشورهای همسود و سراسر جهان بوده و باقی خواهد ماند.

پوتین خاطرنشان کرد: 13 اکتبر امسال، سران کشورهای مستقل مشترک المنافع در بیشکک توافقنامه ای را برای ایجاد سازمان بین المللی زبان روسی که مقر آن در سوچی روسیه واقع خواهد شد، امضا کردند.

به گفته وی، این ساختار برای کمک به تضمین حفاظت و ترویج زبان روسی به عنوان کلید درک متقابل و ارتباط آزاد در داخل و خارج از جامعه همسود طراحی شده است.

وی با بیان این که سال 2023 زبان روسی به عنوان زبان ارتباطات بین قومی در جامعه همسود اعلام شد، گفت: زبان روسی یک نیروی متحد کننده است که فضای تمدنی واحد در قلمرو جامعه کشورهای مستقل مشترک المنافع را تحکیم می بخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأکید «پوتین» بر اهمیت توسعه زبان روسی در جامعه همسود و فراتر از آن

تأکید «پوتین» بر اهمیت توسعه زبان روسی در جامعه همسود و فراتر از آن