مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آذر 1402 ساعت 10:402023-11-22اقتصادي

خسارت 950 میلیارد ریالی باران به اراضی کشاورزی طرح کوثر


عضو هیات حل اختلاف استان خوزستان گفت: بارش اخیر سه هزارو 800 هکتار از مجموع پنج هزارو 500 هکتار اراضی کشاورزی طرح کوثر فاز رضوان را به طور کلی از بین برد و 950 میلیارد ریال به آن ها خسارت وارد کرد.

- سعید مراونه عضو هیات حل اختلاف استان خوزستان صبح امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: بارش اخیر سه هزارو 800 هکتار از مجموع پنج هزار و 500 هکتار اراضی کشاورزی طرح کوثر فاز رضوان را به طور کلی از بین برد.

وی افزود: حدود هشت سال است که زهکش های شبکه کوثر توسط سازمان آب و برق لایروبی نشده است و همین امر سبب شده زهکش های فرعی به جای تخلیه و دفع آب باران، آب را از زهکش به اراضی وارد کنند.

عضو هیات حل اختلاف استان خوزستان با بیان اینکه شرکت کرخه و شاوور به عنوان شرکت بهره بردار و نماینده سازمان آب و برق متولی طرح کوثر است، گفت: این شرکت سالانه علاوه بر دریافت حقابه سنگین و جرائم غیر متعارف از کشاورزان اقدام به دریافت وجوه به عنوان هزینه تعمیر، نگهداری و لایروبی شبکه از کشاوزان می کنند.

مروانی بیان کرد: اکنون با گذشت دو روز از بارندگی و خسارت سنگین و غیر قابل جبرانی که به کشاورزان وارده شده است مسئولان سازمان آب و برق و مدیر شبکه کرخه و شاوور هیچ گونه اقدامی برای رفع آب گرفتگی مزارع انجام نداده و حتی به خودشان هم اجازه بازدید از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت 950 میلیارد ریالی باران به اراضی کشاورزی طرح کوثر

خسارت 950 میلیارد ریالی باران به اراضی کشاورزی طرح کوثر