مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آذر 1402 ساعت 14:452023-11-22پزشكي

ورزش در سالمندی : چرا و چگونه؟


شرکت در فعالیت بدنی و ورزش منظم (فعالیت های ورزشی هوازی و قدرتی) پیامدهای مطلوب زیادی ایجاد می کند که در سالمندی سالم دخالت دارند.

- شرکت در فعالیت بدنی و ورزش منظم (فعالیت های ورزشی هوازی و قدرتی) پیامدهای مطلوب زیادی ایجاد می کند که در سالمندی سالم دخالت دارند.

محسن صاحبی، دکتری فیزیولوژی ورزشی گرایش عصب و عضله در هلث باکس نوشت: سالمندی فرایندی پیچیده همراه با متغیرهای زیاد  مانند ژنتیکی ، عوامل سبک زندگی ، بیماری های مزمن است که با یکدیگر در تعامل هستند و نحوه کیفیت زندگی را در دوران سالمندی تحت تاثیر قرار می دهند.

  شواهد پژوهشی معتبر به طور قوی از ارتباط بین افزایش سطح فعالیت بدنی و شرکت در فعالیت های ورزشی و بهبود سلامت در افراد سالمند حمایت می نماید.

  شرکت در فعالیت بدنی منظم (فعالیت های ورزشی هوازی و قدرتی) پیامدهای مطلوب زیادی ایجاد می کند که در سالمندی سالم دخالت دارند.

  مرور مطالعات انجام شده قبلی نشان می دهد در بیشتر کشورهای جهان و از جمله ایران، تعداد بسیار کمی از سالمندان حداقل مقادیر توصیه شده فعالیت بدنی را انجام می دهند.

  عدم انجام فعالیت بدنی در بسیاری از بیماری های مزمنی که در سالمندی رخ می دهد از جمله بیماری های قلبی عروقی ، سکته ، دیابت قندی ، بیماری های تنفسی ، بیماری آلزایمر ، پرفشار خونی و سرطان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورزش در سالمندی : چرا و چگونه؟

ورزش در سالمندی : چرا و چگونه؟