مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 آذر 1402 ساعت 14:402023-12-08اقتصادي

کیفیت آب خلیج گرگان افزایش یافت


مدیر بنادر و دریانوردی گلستان گفت: قبل از اجرای عملیات علاج بخشی خلیج گرگان، شوری آب به 48 میلی گرم در هزار افزایش یافته بود که بعد از احیا و بازگشایی کانال آشور، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس از گرگان، نورالله عباسی ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: لایروبی کانال آشوراده یکی از کانال های آبرسان خلیج گرگان به اتمام رسیده اما طرح علاج بخشی خلیج گرگان همچنان ادامه دارد و باید در سفر دوم رییس جمهور به گلستان آن را پیگیری کنیم.

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان افزود: قبل از اجرای عملیات علاج بخشی، شوری آب خلیج به 48 میلی گرم در هزار افزایش یافته بود که بعد از احیا و بازگشایی کانال آشور، شوری آب به 27 میلی گرم در هزار رسید.

وی تصریح کرد که با لایروبی کانال آشور، کیفیت آب خلیج گرگان نسبت به گذشته بهتر شده است.

عباسی با بیان این که هم اکنون ارتباط آب بین دریا و خلیج برقرار شده و حدود 30 سانتی متر ارتفاع آب افزایش یافته است، اظهار امیدواری کرد که تا یک ماه آینده شاهد هم سطح شدن تراز آب خلیج با دریا باشیم.

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان طول کانال آبرسانی و تسهیل تبادل آب خلیج گرگان به دریای خزر را 11 کیلومتر برشمرد  و گفت که اجرای این طرح سبب شد تا زمینه ورود بیش از 160 میلیون مترمکعب آب به خلیج گرگان هم فراهم می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کیفیت آب خلیج گرگان افزایش یافت

کیفیت آب خلیج گرگان افزایش یافت