مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 آذر 1402 ساعت 11:352023-12-20فرهنگي

جشنواره چیله گئجه سی برگزار شد


در آستانه شب یلدا جشنواره چیله گئجه سی با حضور دهیاری 12 روستای بخش مرکزی شهرستان اردبیل در محل نگارخانه خطایی مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی برگزار شد.

- در راستای نمایش آیین های یلدایی 12 روستای بخش مرکزی شهرستان اردبیل؛ جشنواره چیله گئجه سی برگزار شد ایسنا/اردبیل در آستانه شب یلدا جشنواره چیله گئجه سی با حضور دهیاری 12 روستای بخش مرکزی شهرستان اردبیل در محل نگارخانه خطایی مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی برگزار شد.

جشنواره چیله گئجه سی با حضور دهیاری 12 روستای بخش مرکزی شهرستان اردبیل در قالب ارائه آیین های یلدایی در محل نگارخانه خطایی مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در این مراسم گفت: در چنین شرایطی که جنگ رسانه ای بزرگی علیه کشورمان وجود دارد برای ما لازم است که مراسمات و آیین های سنتی و اصیل خود را زنده نگه داریم.

حسن محمدی ادیب ادامه داد: شب یلدا یک جشن کهن در کشور ما است که آیین های متنوعی در جای جای کشورمان در این شب اجرا می شود و برگزاری جشنواره های یلدایی و توجه خانواده ها به این آیین می تواند در احیای آیین های یلدایی موثر باشد.

وی بیان کرد: از عوامل برگزار کننده جشنواره چیله گئجه سی در اداره کل میراث فرهنگی و همچنین در بخشداری مرکزی شهرس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جشنواره چیله گئجه سی برگزار شد

جشنواره چیله گئجه سی برگزار شد