مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آذر 1402 ساعت 11:552023-12-13سياسي

برجام بی خاصیت یا با خاصیت


برجام زمانی به نتیجه رسید که به واسطه 16 قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل و آژانس انرژی اتمی: یک اجماع امنیتی جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته بود، - حسین محمدی، کارشناس سیاسی در یادداشتی برای جماران نوشت: حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه دولت ابراهیم رییسی روز 18 آذر طی نشستی با دانشجویان در دانشگاه تهران در مورد برجام گفته است: چند قطعنامه سازمان ملل کنار گذاشته شد، بجایش یک متن قطور پیچیده ای به عنوان برجام آمده.

این برجام امروز هر چقدر جلوتر می رویم، بی خاصیت تر می شود، از ابتدا بنای ما این بود که ما مدتی گفتگوهای برجامی را ادامه دهیم، ببینیم با رعایت خطوط قرمز ما از نقاط مثبت برجام می توانیم استفاده کنیم یا نه، اما این به این معنا نیست که ما همیشه خودمان را گرفتار این تونل تنگ برجامی خواهیم کرد.

با توجه به جمله بندی های متفاوت رسانه های داخلی در گزارش این سخنان، جملات فوق عینا از روی ویدیویی که در کانال تلگرامی سخنگوی وزارت امور خارجه قرار گرفته، پیاده شده و چیزی به آن اضافه نشده است.

در بررسی این جملات نکاتی حایز اهمیت است که به آنها می پردازیم.

ابتدا باید اشاره داشت که اگر جناب وزیر عنوان می کرد که هر چقدر جلوتر می رویم، برجام بی خاصیت می شود، به این معنی بود که قبلا دارای خاصیت بوده، ولی بنابر دلایلی که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برجام بی خاصیت یا با خاصیت

برجام بی خاصیت یا با خاصیت