مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آذر 1402 ساعت 16:452023-11-22اقتصادي

پایان صید میگو در آبهای هرمزگان


مدیرکل شیلات هرمزگان از پایان فصل صید میگو با رشد 46 درصدی نسبت به مدت مشابه صید در سال گذشته خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، مسعود بارانی مدیرکل شیلات هرمزگان امروز با اشاره به اینکه در فصل صید میگو سال جاری حدود 900 تن میگو صید شده است، اظهار داشت: از میزان 70 درصد درشت و حدود 30 درصد میگو ریز بوده است.

مسعود بارانی با بیان اینکه امسال با توجه به بهبود وضعیت ذخایر میگو شاهد افزایش صید میگو بوده ایم، افزود: مدت زمان مفید صید با توجه به کارشناسی های صورت گرفته از سوی پژوهشکده اکلوژی خلیج فارس و دریای عمان 40 روز بوده است.

وی با بیان اینکه در فصل صید میگوی استان تنها شناورهای کلاس لنج صیادی میگو گیر مجاز به فعالیت بودند، تصریح کرد: حدود 2 هزار و 500 نفر صیاد در فصل صید میگوی امسال مشارکت داشته و بیشتر میگوی صید شده به صورت تازه وارد بازار استان و کشور شد.

مدیرکل شیلات هرمزگان اضافه کرد: میگوی موزی (با بیشترین فراوانی در هرمزگان)، میگوی سرتیز، ببری سبز، سفید هندی، خنجری و گنتگ شش گونه مهم میگو در آب های هرمزگان را تشکیل می دهند.

مسعود بارانی به جایگاه شیلات هرمزگان در کشور هم اشاره کرد و گفت: هرمزگان باصید سالانه حدود 320  هزار تن انواع آبزی، یک چهارم تولیدات شیلاتی کشور را به خود اختصاص داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان صید میگو در آبهای هرمزگان

پایان صید میگو در آبهای هرمزگان