مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 آذر 1402 ساعت 08:502023-11-29اقتصادي

صنوبر گونه غالب تولید شده در نهالستان کوشکن زنجان است


رییس اداره جنگلداری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: بیش از 50 درصد جنگل های طبیعی استان زنجان در شهرستان طارم واقع شده و گونه غالب این جنگل ها گونه مقاوم اُرس، - پنه، زالزالک و بلوط است.

مجید معانی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: جنگل های استان زنجان در ناحیه رویشی ایران تورانی قرار دارد.

استان زنجان حدود 73 هزار هکتار جنگل دارد که بیشتر این جنگل ها در شمال و جنوب رودخانه قرل اوزن در شهرستان طارم واقع شده است.

وی افزود: بیش از 50 درصد جنگل های طبیعی استان زنجان در شهرستان طارم واقع شده اند و گونه غالب این جنگل ها گونه مقاوم اُرس، پنه، زالزالک و بلوط است.

باتوجه به اینکه بیشتر جنگل های طبیعی در شهرستان طارم قرار دارند بیشتر برنامه های توسعه ای جنگل نیز در شهرستان طارم اجرا می شود.

این مسئول تصریح کرد: درحال حاضر در اولین سال طرح کاشت یک میلیارد درخت قرار داریم و پروژه های این طرح نیز در چند قالب تقسیم بندی شده اند که اولین پروژه پویش مردمی صبح زیتون است که در وسعت یک هکتار در حال انجام است.

معانی ادامه داد: از دیگر برنامه های توسعه ای جنگل ها در استان زنجان می توان به توسعه جنگل در منطقه باکلور در حدود 200 هکتار اشاره کرد که درحال انجام کار هستیم و گونه غالب این منطقه نیز اُرس است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنوبر گونه غالب تولید شده در نهالستان کوشکن زنجان است

صنوبر گونه غالب تولید شده در نهالستان کوشکن زنجان است