مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آذر 1402 ساعت 18:002023-12-13اقتصادي

52 هزار هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور تامین شده است


تا کنون 52 هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن در کشور تامین شده است .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، روح الله اکبری صبح امروز در آیین تودیع و معارفه سرپرست راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: تا کنون 52 هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن در کشور تامین شده است .

دبیر قرارگاه نهضت ملی مسکن ادامه داد: از 240 هزار مسکن مهر باقی مانده 110 هزار واحد تحویل متقاضیان شده است و پیش بینی می شود تا پایان دولت سیزدهم مسکن مهر بلاتکلیفی در کشور وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به سعی دولت در کاهش قیمت تمام شده مسکن برای مردم ، افزود: در ارضی 99 ساله که قیمت زمین 52 درصد قیمت ساختمان بود، تخفیف داده شد و همچنین در عوارض صدور پروانه ساختمانی، بیمه، نظام مهندسی تخفیف داده شده است و دولت در بخشی دیگر به دنبال تهیه مصالح با قیمت پایین تر است.

اکبری بیان کرد: در طرح نهضت ملی مسکن برای دهک های یک تا چهار، نهادهای حمایتی نقش ویژه ای در تهیه مسکن، تحت عنوان مسکن اجتماعی دارند.

وی اظهار داشت: دولت برای دهک های متوسط اقداماتی از جمله تهیه زمین، بالا بردن میزان تسهیلات و کم کردن سود آن در نظر گرفته است.

دبیر قرارگاه نهضت ملی مسکن در خصوص طرح جوانی جمعیت تصریح کرد: برای خانواده های که فرزند سوم آنان از آبان 1400 به بعد به دنیا بیاید 200 متر زمین به زوج و زوجه واگذار که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

52 هزار هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور تامین شده است

52 هزار هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور تامین شده است