مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 آذر 1402 ساعت 13:402023-11-28اقتصادي

آغاز تولید و تکثیر تجاری ماهی باس دریایی در خوزستان


سرپرست اداره کل شیلات خوزستان گفت: برای اولین بار در استان خوزستان به صورت تجاری تکثیر ماهی باس دریایی (Sea bass) شروع شده و در حال انجام است.

- ایسنا/خوزستان سرپرست اداره کل شیلات خوزستان گفت: برای اولین بار در استان خوزستان به صورت تجاری تکثیر ماهی باس دریایی (Sea bass) شروع شده و در حال انجام است.

مرتضی سوری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: یکی از مشکلات و دغدغه های عمده پرورش دهندگان تامین بچه ماهی دریایی بوده و برای اولین بار در استان خوزستان به صورت تجاری تکثیر ماهی باس دریایی (Sea bass) شروع شده و در حال انجام است.

وی ادامه داد: با تکثیر و تولید بچه ماهی سی باس در راستای تکمیل زنجیره ارزش تولید ماهیان دریایی در استان مشکلات تامین بچه ماهی پرورش دهندگان قفس، مزارع خرد روستایی و مزارع پرورش ماهیان دریایی رفع خواهد شد.

سوری به فعالیت 5 مرکز تکثیر ماهیان دریایی در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: در سال جاری از 188 قطعه مولد سی باس میزان 400 هزار قطعه بچه ماهی تولید شده است و تکثیر ادامه دارد.

امیدواریم پس از تامین کل نیاز استان امکان صادرات بچه ماهی به سایر استان ها فراهم شود.

سرپرست اداره کل شیلات خوزستان یادآور شد: دوره پرورش ماهیان دریایی نظیر شانک و صبیتی در استخرهای خاکی معمولا 2 ساله است، در حالی که ماهی سی باس گونه سریع الرشد است و یک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز تولید و تکثیر تجاری ماهی باس دریایی در خوزستان

آغاز تولید و تکثیر تجاری ماهی باس دریایی در خوزستان