مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آذر 1402 ساعت 14:072023-12-03پزشكي

ذخیره سازی 1250 نمونه بافت بند ناف در خراسان جنوبی


رییس جهاد دانشگاهی واحد خراسان جنوبی گفت: تاکنون هزار و 250 نمونه بافت بند ناف در استان ذخیره سازی شده که در مقایسه با ذخیره سازی ها در کشور بسیار کمتر است.

- سید محمدحسین سید کاشی، رییس جهاد دانشگاهی واحد خراسان جنوبی در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهارداشت: یکی از دغدغه های مهم در جهان براساس پیش بینی های صورت گرفته بحث افزایش سرطان ها خواهد بود.

وی با بیان اینکه ایران اکنون جزو مناطق با خطر متوسط در زمینه سرطان ها است افزود: ولی این آمار در حال پیشرفت است و سالانه شاهد مرگ زودرس 55 هزار نفر به سبب این بیماری در کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه با توجه به رسالت اجتماعی جهاد دانشگاهی در حوزه سلامت، پژوهشگاه رویان کارهای بزرگی را انجام داده است، یادآور شد: اکنون بیش از 200 هزار نمونه در بانک خون بند ناف کشور ذخیره سازی شده است.

رییس جهاد دانشگاهی واحد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه به دنبال تولد هر نوزاد 5 جزء زایمانی از بدن مادر خارج می شود، گفت: همه اینها به عنوان زباله بیولوژیکی دور ریخته می شود در حالی که منبع غنی سلول های بنیادی است.

سید کاشی افزود: اکنون از این 5 جز زایمانی 20 فاکتور پزشکی قابل بازیابی است و برای درمان بیماری ها مفید بوده که بیماری هایی با منشا خونی از این اعضا قابل درمان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخیره سازی 1250 نمونه بافت بند ناف در خراسان جنوبی

ذخیره سازی 1250 نمونه بافت بند ناف در خراسان جنوبی