مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 آذر 1402 ساعت 18:102023-12-20پزشكي

شناسایی بیش از 13000 بیمار دیابتی و فشارخون بالا در گیلان


رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از غربالگری 32 درصد گیلانی ها در فشار خون و دیابت خبر داد و گفت: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون بیش از 13 هزار نفر گیلانی مبتلا به فشارخون و دیابت قطعی شناسایی شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، محمدتقی آشوبی رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در تشریح اقدامات نظام سلامت گیلان در اجرای پویش ملی غربالگری فشار خون بالا و دیابت اظهار کرد: رویکرد نخست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در کنار توسعه بخش درمان، تقویت بهداشت و غربالگری است.

وی با بیان اینکه یک میلیون و 700 نفر از افراد بالای 18 سال در طرح غربالگری فشار خون و دیابت قرار می گیرند، افزود: این طرح از 30 آبان ماه آغاز شده و تا 15 دی ماه ادامه دارد.

  رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تاکنون بالغ بر 578 هزار نفر در استان غربالگری شده اند، گفت: این جمعیت غربالگری شده بیش از 32 درصد جمعیت را شامل می شود.

  آشوبی با بیان اینکه غربالگری فشار خون و دیابت با توجه به چاقی و پیری جمعیت در گیلان بسیار لازم و ضروری است، افزود: از ابتدای اجرای طرح تاکنون چهار هزار و 920 نفر دیابتی و هشت هزار و 698 نفر مبتلا به فشار خون بالا شناسایی شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی بیش از 13000 بیمار دیابتی و فشارخون بالا در گیلان

شناسایی بیش از 13000 بیمار دیابتی و فشارخون بالا در گیلان