مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 آذر 1402 ساعت 10:252023-11-24بين الملل

وزرای خارجی کره جنوبی، ژاپن و چین در بوسان دیدار می کنند


وزارت خارجه کره جنوبی امروز (جمعه) اعلام کرد، وزرای خارجی چین و ژاپن روز 26 نوامبر سال جاری میلادی (یکشنبه) با وزیر خارجه کره جنوبی در بوسان دیدار می کنند.

- وزارت خارجه کره جنوبی امروز (جمعه) اعلام کرد، وزرای خارجی چین و ژاپن روز 26 نوامبر سال جاری میلادی (یکشنبه) با وزیر خارجه کره جنوبی در بوسان دیدار می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این وزارتخانه همچنین اعلام کرد: در این نشست وانگ یی به همراه یوکو کامیکاوا وزرای خارجی چین و ژاپن با پارک جین همتای کره جنوبی خود دیدار می کنند و به بررسی آمادگی ها برای نهمین نشست سه جانبه سران کشورها و تبادل دیدگاه ها درباره مسائل مختلف از جمله روند همکاری بین سه کشور و اوضاع منطقه ای و بین المللی می پردازند.

نخستین نشست سه جانبه بین سه کشور در فوکوکا، ژاپن دسامبر 2008 برگزار شد.

از آن زمان، سران سه کشور هشت بار دیدار کردند که آخرین آن در 2019 در شهر چنگدو، چین برگزار شد.

بر اساس دستورالعمل ها، نشست بعدی قرار بود در کره جنوبی برگزار شود که پاندمی کرونا و اختلافات در روابط بین سئول و توکیو باعث شد تا این نشست برگزار نشود.

همچنین در پی سازش بین سئول و توکیو، یون سوک یول، رییس جمهوری کره جنوبی در مارس 2023 اعلام کرد که به تبادل دیدگاه ها با سئول با هدف از سرگیری هر چه سریعتر مذاکرات س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزرای خارجی کره جنوبی، ژاپن و چین در بوسان دیدار می کنند

وزرای خارجی کره جنوبی، ژاپن و چین در بوسان دیدار می کنند