مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 آذر 1402 ساعت 12:552023-12-09سياسي

اسماعیلی: اعلام آمادگی ایران برای اعزام رایزن فرهنگی به آمریکای لاتین


این آمادگی را داریم که در همه کشورهای آمریکای لاتین رایزنی های فرهنگی را فعال کنیم و متقابلا میزبان رایزن های فرهنگی این کشور باشیم.

- وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: این آمادگی را داریم که در همه کشورهای آمریکای لاتین رایزنی های فرهنگی را فعال کنیم و متقابلا میزبان رایزن های فرهنگی این کشور باشیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش بین الملی 120 سال روابط ایران و آمریکای لاتین که امروز در دانشگاه مطالعات جهان دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: همزمان با ورود استعمارگران به آمریکای لاتین در قرن شانزدهم، شاهد ورود استعمارگران اروپایی به خلیج فارس بودیم.

وی افزود: استعمارگران پرتغالی ها نزدیک به یک قرن بخشی از بنادر و جزایر خلیج فارس را در استعمار خود داشتند، این اولین مواجه ایران با استعمار از جنس مواجه آمریکای لاتین بوده؛ البته مردان بزرگ تاریخ کشور در اوایل قرن هفدهم همه استعمارگران پرتغالی را از منطقه بیرون کردند.

به گفته وی؛ آمریکا لاتین و قهرمانان بزرگ این قاره همیشه مورد تعریف و تمجید جریان انقلابی در ایران بوده است.

اسماعیلی بیان کرد: در دهه اخیر ارتباطات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای آمریکای لاتین رشد قابل قبولی داشته؛ اما ارتباطات فرهنگی میان ما و این قاره رشد چندانی نداشته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسماعیلی: اعلام آمادگی ایران برای اعزام رایزن فرهنگی به آمریکای لاتین

اسماعیلی: اعلام آمادگی ایران برای اعزام رایزن فرهنگی به آمریکای لاتین