مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 آذر 1402 ساعت 06:552023-12-04فرهنگي

فرهاد ناظرزاده کرمانی، کسی که تئاتر را جنون مقدس می داند


12 آذر سالروز تولد فرهاد ناظرزاده کرمانی بود، استادی که بسیاری از بزرگان امروز هنرهای نمایشی کشور با شاگردی او به جایگاهشان رسیده اند اما شاید امروز برای افراد بسیاری نامش شناخته شده نباشد.

-  خبرگزاری فارس ـ گروه تئاتر : فرهاد ناظرزاده کرمانی را شاید عموم مردم نشناسند؛ اما بدون شک جامعه هنری به خصوص فعالان و دانشجویان هنرهای نمایشی همواره از او به عنوان یکی از ستون های مهم و مؤثر علمی یاد کرده اند، معلم و استادی که حضورش در جامعه دانشگاهی کشور از دهه شصت سرمنشأ خدمات بسیار بزرگی بوده است.

تألیف بیش از بیست عنوان کتاب مرجع با ادبیات و واژگان خاص و منحصربه فرد، نگارش بیش از چهل نمایشنامه، ارائه 70 مقاله در کنفرانس های علمی داخلی و بین المللی و چاپ برخی از آنها در مجلات معتبر و ترجمه بیش از 80 نمایشنامه خارجی از جمله یادگاران ماندگار او در تئاتر و هنر کشور است، استادی که شاگردان بسیاری را با عنوان بازیگر، کارگردان، نمایشنامه نویس و حتی مدیر هنری به عرصه فرهنگ و هنر کشور وارد کرده و نام او را به عنوان یکی از افراد مطرح هنر تبدیل کرده است.

در وصف این استاد تئاتر باید گفت که در سه دهه ابتدایی انقلاب و در دانشگاه ها بسیاری از دانشجویان در مقاطع مختلف با شوق و اشتیاق فراوان پای درس هایش حاضر می شدند و کلاس های درسی اش جزو شلوغ تر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرهاد ناظرزاده کرمانی، کسی که تئاتر را جنون مقدس می داند

فرهاد ناظرزاده کرمانی، کسی که تئاتر را جنون مقدس می داند