مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آذر 1402 ساعت 09:402023-11-22بين الملل

کمال غفاریان؛ رقیب ایلان ماسک و جف بزوس


کودک 11 ساله ای که در اصفهان به فضا خیره شده بود و ستاره ها را تماشا می کرد، رویای پیمودن کیهان را در سر داشت اما شاید هیچ کس فکر نمی کرد او روزی به یک میلیاردر بزرگ تبدیل شود و با بزرگترین غول های فناوری رقابت کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از فوربس، کمتر از 24 ساعت پیش از سفر کردن به خاورمیانه و کره جنوبی برای دیدار با سرمایه گذاران، کمال غفاریان معروف به کم غفاریان (Kam Ghaffarian) چند ساعت خالی را در برنامه خود پیدا کرد تا به پرسش های خبرنگار فوربس پاسخ دهد.

او کتش را درآورد و روی صندلی دفترش نشست که یک ساختمان چهارطبقه غیرقابل توصیف در حومه مریلند است.

غفاریان گفت: شنیده ای که مردم به من کم دیوانه می گویند؟ این پرسش منصفانه ای محسوب می شود زیرا فهرست شرکت هایی که غفاریان تأسیس کرده، مانند صفحات یک رمان علمی-تخیلی است.

شرکت آکسیوم اسپیس (Axiom Space) در حال ساخت اولین ایستگاه فضایی تجاری جهان با مشارکت ناساست و نسل بعدی لباس های فضایی فضانوردان را نیز طراحی می کند.

غفاریان گفت: دفعه بعد که فضانوردان را در حال راه رفتن روی سطح ماه ببینید، آنها لباس فضایی آکسیوم اسپیس را به تن خواهند داشت.

شرکت اینتوئتیو ماشینز (Intuitive Machines) فرودگرهای ماه را می سازد و در صورت خوب بودن شرایط آب و هوا، یکی از آنها را در ماه ژانویه به قطب جنوب ماه می فرستد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمال غفاریان؛ رقیب ایلان ماسک و جف بزوس

کمال غفاریان؛ رقیب ایلان ماسک و جف بزوس