مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آذر 1402 ساعت 00:002023-12-18اجتماعي

تراموا به تهران می رسد؟


در حالی رییس کمیته حمل ونقل ترافیک شورای شهر می گوید ساخت تراموا از اولویت مدیریت شهری خارج می شود که معاون شهردار تهران نظر دیگری دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، معطلی نیم ساعته در ایستگاه های اتوبوس، سرفاصله های طولانی رسیدن قطار مترو و  ترافیک سرسام آور و آلودگی هوای این روزهای پایتخت نقل محافل و تیتر یک رسانه های خبری شده است.

 معاون شهردار تهران محسن هرمزی می گوید در حال حاضر بیش از 50 درصد ناوگان اتوبوسرانی پایتخت فرسوده قطعی است و کیفیت ناوگان هم فرسودگی 80 درصدی دارد.

 آلودگی هوا و ترافیک دو معضل اساسی تهران است و  به گفته کارشناسان برای رفع این مشکل باید عزم ملی صورت گیرد و شهر به سمت سیستم حمل و نقل پاک حرکت کند.

برای تحقق این امر خرید اتوبوس برقی و ساخت تراموا(قطار برقی) در دستور کار قرار گرفت.

یکی از راهکارهای مدیران شهری برای رفع این معظل در کنار برقی سازی شهر، خرید اتوبوس برقی و تفاهم با خودروسازهای داخلی، استفاده از  تراموا است.

تراموا یکی از انواع قطار سبک شهری (LRT) است که به طور معمول در تراز صفر (همسطح خیابان) احداث می شود؛ مطالعات تراموا از اوایل دهه 90 شروع و به گفته مسوولان این خط از تهرانپارس آغاز و تا میدان آزادی ادامه خواهد داشت و هزینه 200 میلیون یوریی برای ساخت آن پیش بینی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تراموا به تهران می رسد؟

تراموا به تهران می رسد؟