مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آذر 1402 ساعت 09:312023-12-19اقتصادي

افرایش 100 هکتاری جنگل های طارم


حسن حسینی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان امروز در گفت و گو با فارس اظهار داشت: نهالستان کوشکن ذیل طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سال 1402 دچار تحولات اساسی شد به طوری که سطح مفید نهالستان از حدود 7 هکتار به 30 هکتار افزایش یافته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری استان زنجان با بیان اینکه در بحث تولید نهال سهمیه استان از 250 میلیون تولید نهال در سال به 3.

5 میلیون اصله نهال رسیده است، گفت: کاشت 3 میلیون اصله نهال در سال جاری تعهد استان زنجان است.

وی با بیان اینکه در زمینه تعهد استان 3.

5 میلیون اصله نهال به صورت نهال های زمینی و قلمه در گلدان های پلاستیکی کاشته شده است، ادامه داد: نخستین محموله این نهال ها به مقصد روستای باکلور در شهرستان طارم در راستای طرح توسعه جنگل کاری در حال حمل است.

حسینی با اشاره به اینکه حدود 100 هکتار در منطقه باکلور طارم توسعه جنگل کاری با غرس درختان داغداغان و زالزالک را خواهیم داشت، افزود: همچنین 400 هکتار هم در همان منطقه منتهی در یک روستای دیگر در قالب بذرکاری باهدف احیا و توسعه جنگل های استان، درختکاری انجام می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری استان زنجان با یادآوری اینکه طبق پیش بینی ها بعضی از نهال ها دوره زمانی دو تا سه ساله را باید در نهالستان سپری کنند تا قابلیت انتقال اصله ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افرایش 100 هکتاری جنگل های طارم

افرایش 100 هکتاری جنگل های طارم