مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 آذر 1402 ساعت 14:502023-12-02ورزشي

خباثت انگلیسی و لزوم دیپلماسی ورزشی توسط وزارت و کمیته ملی المپیک برای ورزش قوی


آنطور که شواهد نشان داد دولت انگلیس در یک کارشکنی آشکار و خباثت آمیز مانع از حضور تکواندوکاران ایرانی در مسابقات منچستر برای کسب سهمیه المپیک شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، مسابقات فینال گرندپری منچستر طی امروز و فردا در انگلیس برگزار می شود و قرار بود تیم ملی تکواندو ایران در این مسابقات با 5 تکواندوکار حاضر شود که دولت انگلیس در یک کارشکنی آشکار و خباثت آمیز روادید (ویزا) برای ورزشکاران کشورمان صادر نکرد.

این در شرایطی بود که تکواندو ایران برای کسب 2 سهمیه المپیک به یک نقره و برنز نیاز داشت اما با این اقدام سیاسی، عملا شرایط کسب سهمیه تکواندوکاران سخت شد.

این اقدام خباثت آمیز پیش از این هم دو مرتبه دیگر توسط انگلیسی ها رخ داده بود و برای تیم ملی تکواندو کشورمان ویزای حضور در این کشور صادر نشده بود.

هادی ساعی رییس فدراسیون حتی گفته بود که از 2 ماه قبل برای دریافت ویزا اقدام کرده بودند تا شائبه بهانه گیری انگلیسی ها مبنی بر دیر اقدام کردن، شکل نگیرد.

اصغر رحیمی دبیر فدراسیون تکواندو، اقدام انگلیسی ها را سیاسی و سنگ اندازی در مسیر ورزش ایران دانست و مستقیما دولت بریتانیا را مسئول دانست.

پیش از این هم با اعلام فدراسیون ووشو شاهد سنگ اندازی آمریکایی ها بودیم و عملا ورزشکاران از حضور در مسابقات بازماندند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خباثت انگلیسی و لزوم دیپلماسی ورزشی توسط وزارت و کمیته ملی المپیک برای ورزش قوی

خباثت انگلیسی و لزوم دیپلماسی ورزشی توسط وزارت و کمیته ملی المپیک برای ورزش قوی