مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 آذر 1402 ساعت 08:252023-12-04بين الملل

در اعتصابات 65 روزه خبرنگارهای روزنامه ها چه گذشت؟


خبرنگاران و کارکنان روزنامه ها و مطبوعات کشور در آبان و محرم 1357 در واکنش به غضب رژیم پهلوی از امام خمینی و حمایت انقلابیون از ایشان، در دو مرحله دست به اعتصاب زدند.

- خبرنگاران و کارکنان روزنامه ها و مطبوعات کشور در آبان و محرم 1357 در واکنش به غضب رژیم پهلوی از امام خمینی و حمایت انقلابیون از ایشان، در دو مرحله دست به اعتصاب زدند.

اعتصاب اول سه روز و اعتصاب دوم 62 روز طول کشید.

با اطلاع رهبرِ در تبعیدِ کشورمان از موضوع، ایشان بازاریان را مسوول تعیین حساب بانکی ویژه ای برای کمک مالی و معیشتی به خبرنگاران اعتصابی و خانواده های شان کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امروز 13 آذر چهل و پنجمین سالروز درخواست امام خمینی از اصناف و بازاریان برای کمک به خبرنگاران و کارکنان اعتصابی روزنامه ها در سال 1357 است.

بازاریان و اصناف متدین تهران و برخی شهرهای کشور که در قیام 15 خرداد 1342 وجوهات شرعی خود اعم از خمس و زکات مال شان را به دفتر امام خمینی پرداخت می کردند یا در حمایت از نهضت ایشان، دست از کار کشیده و با تعطیل کردن مغازه ها بر علیه رژیم پهلوی و به نفع امام دست به راهپیمایی، تجمع یا اعتصاب می زدند و رژیم را از نظر اقتصادی و اجتماعی به وحشت می انداختند، در آخرین ماههای عمر حکومت و به درخواست امام خمینی از خبرنگارها و کارکنان نشریات و روزنامه های کیها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در اعتصابات 65 روزه خبرنگارهای روزنامه ها چه گذشت؟

در اعتصابات 65 روزه خبرنگارهای روزنامه ها چه گذشت؟