مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آذر 1402 ساعت 10:252023-11-22اقتصادي

دیگر تاروپودی از فرش آذربایجان نمانده است


فرش آذربایجان را با رنگ و لعاب و کیفیت بی نظیرش در دنیا می شناسند اما این روزها، نفس های این صنعت به انتها رسیده و دیگر تار و پودی از فرش آذربایجان نمانده است.

- ایسنا/آذربایجان شرقی فرش آذربایجان را با رنگ و لعاب و کیفیت بی نظیرش در دنیا می شناسند اما این روزها، نفس های این صنعت به انتها رسیده و دیگر تار و پودی از فرش آذربایجان نمانده است.

فرش، یکی از ارکان مهم خانه است که امروزه با توجه به تغییرات دکوراسیون های سنتی و اسلامی به نوین و اروپایی اما هنوز هم فرش، نقش بی بدیل خود را در میان خانوارهای ایرانی حفظ کرده است.

قدمت فرش و فرشبافی در ایران را نمی توان به طور قطع گفت ولی فرش های ایرانی در دوره صفویه به بالاترین حد خود در زیبایی و بافت رسیده اند که این امر هم در سایه حمایت و پشتیبانی شاهانی همچون شاه عباس بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فرش ایرانی با طرح، نقش، رنگ آمیزی و رج شمار خارق العاده و منحصر بفرد، جایگاه ویژه ای در بازارهای بین المللی و جهانی داشته که می توان به صادرات دو میلیارد دلاری در دهه 70 اشاره کرد ولی امروزه مشکلاتی هم چون تحریم، گرانی مواد اولیه، عدم جذابیت طرح و نقش ها، کمبود نیروی انسانی، عدم بازاریابی جهانی، افزایش رقبای خارجی و عدم حمایت های دولتی از تولیدکنندگان موجب کاهش صادرات فرش به زیر 50 میلیون دلار شده اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیگر تاروپودی از فرش آذربایجان نمانده است

دیگر تاروپودی از فرش آذربایجان نمانده است