مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آذر 1402 ساعت 15:402023-12-19اقتصادي

عسل تقلبی مهمترین درد صنعت زنبورداری


این روزها حرفه زنبورداری همانند دهها حرفه دیگر درگیر مسائل و مشکلات مرتبط با خود است، زنبورداران این روزها علاوه بر نیش زنبور باید نیش بی مهری برخی مسئولان را نیز در حل مشکلاتشان تحمل کنند.

- ایسنا/خراسان رضوی این روزها حرفه زنبورداری همانند دهها حرفه دیگر درگیر مسائل و مشکلات مرتبط با خود است، زنبورداران این روزها علاوه بر نیش زنبور باید نیش بی مهری برخی مسئولان را نیز در حل مشکلاتشان تحمل کنند.

عدم توزیع نهاده های یارانه ای مانند شکر و دارو از طریق تعاونی ها، کمبود داروهای ارگانیک و عدم دسترسی زنبوردار به آن، وجود داروها و عسل های تقلبی، نبود صنایع فرآوری و بسته بندی و عدم حمایت مناسب بیمه از جمله مشکلاتی است که زنبورداران این روزها با آن ها دست و پنجه نرم می کنند.

یکی از زنبورداران باسابقه و تولید کننده عسل طبیعی جنوب خراسان در همین خصوص به ایسنا گفت: گرچه چندین سال است در کار زنبورداری مشغول هستم و تا سال قبل همه را تشویق به این کار می کردم، ولی الان می گویم کشور از این شغل اشباع شده و به سمتش نروند.

اصغر صابری که از سال 1370 با آموزش در کلاس های جهادکشاورزی و خرید3 کندوی عسل کار خود را شروع کرده است، اظهار کرد: در بازار پرتلاطم فروش که خرید کاهش یافته، باید اوضاع مالی خوبی داشته باشیم تا بتوانیم با نگهداری عسل به مرور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عسل تقلبی مهمترین درد صنعت زنبورداری

عسل تقلبی مهمترین درد صنعت زنبورداری