مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 آذر 1402 ساعت 07:102023-12-10بين الملل

حمله دوباره صهیونیست ها به دبیرکل سازمان ملل متحد


نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در اظهاراتی توهین آمیز به آنتونیو گوترش حمله کرد و دبیرکل سازمان ملل متحد را از نظر اخلاقی فاسد خواند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از الجزیره، گیلعاد اردان نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد با انتقاد شدید از گوترش، وی را به دلیل آنکه از این رژیم حمایت نکرده است از نظر اخلاقی فاسد توصیف کرد.

پیشتر الی کوهن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز به دبیرکل سازمان ملل متحد حمله کرده و مدعی شده بود که آنتونیو گوترش در کنار جنبش حماس ایستاده و موضعش لکه ننگی برای سازمان ملل است.

گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد با توجه به گستردگی تلفات انسانی در غزه در پی جنگ رژیم اسراییل، نامه ای را با استناد به ماده 99 منشور سازمان ملل به رییس شورای امنیت ارسال کرده بود.

ماده 99 منشور سازمان ملل که در تاریخ سازمان ملل متحد تنها 9 بار مورد استفاده قرار گرفته است، بیان می کند که دبیر کل می تواند هر موضوعی را که به نظر او ممکن است حفظ صلح امنیت بین المللی را تهدید کند، به شورای امنیت اطلاع رسانی کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، آمریکا به عنوان عضو دائم شورای امنیت، قطعنامه پیشنهادی امارات متحده عربی را برای برقراری آتش بس در نوار غزه به رغم کسب 13 رای موافق وتو کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمله دوباره صهیونیست ها به دبیرکل سازمان ملل متحد

حمله دوباره صهیونیست ها به دبیرکل سازمان ملل متحد