مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آذر 1402 ساعت 10:402023-11-22اقتصادي

کاهش حقوق ورودی ماشین آلات و کالاهای اساسی در لایحه بودجه 1403


در لایحه بودجه 1403 به دولت اجازه داده شده تا حقوق گمرکی همه ماشین آلات و تجهیزات، قطعات، مواد اولیه و واسطه ای تولیدی، کالاهای اساسی، دارو و شیرخشک را کاهش دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، در لایحه بودجه سال 1403 کل کشور در جهت حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان در تبصره 11 به دولت اجازه داده می شود که حقوق گمرکی همه ماشین آلات و تجهیزات، قطعات، مواد اولیه و واسطه ای تولیدی و همچنین حقوق گمرکی و مالیات ارزش افزوده واردات کالاهای اساسی دارو، ملزومات مصرف پزشکی و شیرخشک مخصوص اطفال کاهش یابد.

  براین اساس در بند الف تبصره 11 لایحه بودجه آمده است:  الف ـ به دولت اجازه داده می شود به منظور حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان: 1- حقوق گمرکی همه ماشین آلات و تجهیزات (با رعایت ماده 3 قانون جهش تولید دانش بنیان مصوب 31 اردیبهشت 1401)، قطعات، مواداولیه و واسطه ای تولیدی را به 2 درصد کاهش دهد.

2- حقوق گمرکی و مالیات ارزش افزوده واردات کالاهای اساسی دارو، ملزومات مصرفی پزشکی و شیرخشک مخصوص اطفال را به یک درصد کاهش دهد.

فهرست کد تعرفه های موضوع این بند یک ماه پس از ابلاغ قانون و بر اساس پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به تصویب هیأت وزیران می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش حقوق ورودی ماشین آلات و کالاهای اساسی در لایحه بودجه 1403

کاهش حقوق ورودی ماشین آلات و کالاهای اساسی در لایحه بودجه 1403