مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 آذر 1402 ساعت 10:502023-12-06دانش

پرتاب موفقیت آمیز نسل جدید کپسول های زیستی یا پرتابگر «سلمان»


کپسول زیستی که با انعقاد قراردادی میان سازمان فضایی ایران با پژوهشگاه هوافضا طراحی و ساخته شد، صبح امروز از پایگاه فضایی سمنان پرتاب شد.

- پرتاب موفقیت آمیز نسل جدید کپسول های زیستی یا پرتابگر سلمان کپسول زیستی که با انعقاد قراردادی میان سازمان فضایی ایران با پژوهشگاه هوافضا طراحی و ساخته شد، صبح امروز از پایگاه فضایی سمنان پرتاب شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جدیدترین کپسول زیستی ایران با پرتابگر بومی سلمان با موفقیت پرتاب شد سخنگوی سازمان فضایی ایران در این باره گفت: با پرتاب موفق این کپسول 500 کیلویی توسعه فناوری های مختلف طرح اعزام به فضا شامل پرتاب، بازیابی، سامانه های کنترل سرعت و سپر ضربه گیر، آیرودینامیک کپسول و چتر، سامانه های مربوط شرایط زیستی و .

آزمایش شد.

کپسول زیستی ایرانی به عنوان جدیدترین نسل از کپسول های زیستی ایران که صبح امروز پرتاب شد، طی انعقاد قراردادی در پژوهشگاه هوافضا طراحی و ساخته شد و صبح امروز چهارشنبه 15 آذر از پایگاه فضایی سمنان پرتاب شد.

این کپسول زیستی قادر به حمل انسان نیست، اما دارای قابلیت های بسیار پیشرفته تری است و طبق اعلام سازمان فضایی این کپسول ویژگی های پیشرفته تر و بهتری به نسبت کپسول های قبلی دارد که یکی از مهمترین این ویژگی ها، قابلیت هدایت و کنترل کپسول است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرتاب موفقیت آمیز نسل جدید کپسول های زیستی یا پرتابگر «سلمان»

پرتاب موفقیت آمیز نسل جدید کپسول های زیستی یا پرتابگر «سلمان»