مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آذر 1402 ساعت 08:352023-12-19فرهنگي

پزشک ایرانی در اردوگاه کار اجباری/ مستند «اُ-324» روایتی از جنگ جهانی دوم


در این مستند زندگی عطاالله صفوی به تصویر کشیده شده است؛ زمانی که در عصر متفقین کمونیست بود و بعد به شوروی رفت و به جرم جاسوسی حدود 9 سال در اردوگاه کار اجباری ماند.

- پزشک ایرانی در اردوگاه کار اجباری/ مستند اُ-324 روایتی از جنگ جهانی دوم در این مستند زندگی عطاالله صفوی به تصویر کشیده شده است؛ زمانی که در عصر متفقین کمونیست بود و بعد به شوروی رفت و به جرم جاسوسی حدود 9 سال در اردوگاه کار اجباری ماند.

مهدی حاجی یوسف کارگردان مستند اُ-324 با اشاره به اینکه این مستند به زندگی عطاالله صفوی می پردازد، معتقد است که باید مستندسازان را از نظر ایده پردازی آزاد بگذارند تا تنوع تولیدات بالا برود.

  مهدی حاجی یوسف کارگردان مستند اُ -324 که در هفدهمین جشنواره سینماحقیقت حضور دارد، درباره شکل گیری این مستند به خبرنگار مهر گفت: من شاگرد مسعود جعفری جوزانی هستم و در دفتر وی پشت صحنه های سریال در چشم باد را کپچر می کردم که به موردی برخورد کردم.

آقای جوزانی در حدود سال 1380 با سحر دخترشان به تاجیکستان رفتند تا با پسر عطاءالله صفوی پزشک جراح اورولوژ ایرانی و از بازماندگان اردوگاه کار اجباری دوره استالین صحبت کنند.

    مصاحبه هایی با دوربین هندی کم گرفته شده بود که من اینها را دیدم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پزشک ایرانی در اردوگاه کار اجباری/ مستند «اُ-324» روایتی از جنگ جهانی دوم

پزشک ایرانی در اردوگاه کار اجباری/ مستند «اُ-324» روایتی از جنگ جهانی دوم