مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آذر 1402 ساعت 10:052023-12-12سياسي

سازمانی علیه بازیگران


رسانه های بین المللی، از اقدام جسورانه و نادر آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در خصوص استناد به  «ماده 99 منشور سازمان ملل متحد» تمجید کرده اند.

- رسانه های بین المللی، از اقدام جسورانه و نادر آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در خصوص استناد به  ماده 99 منشور سازمان ملل متحد تمجید کرده اند.

ماده 99 منشور سازمان ملل متحد ده ها سال بود که مورداستفاده قرار نگرفته بود.

این ماده به مقام دبیرکل سازمان ملل این اختیار را می دهد تا مسائلی را که تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی هستند، برجسته تر کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه رسالت در یادداشتی به قلم فخرالدین اسدی نوشت: بااین حال، پس از برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد ( وفق درخواست گوترش)، آمریکا با استفاده از حق وتوی خود جلوی ایجاد آتش بس در جنگ غزه را گرفت.

همان گونه که مشاهده می کنیم، حتی استناد دبیرکل سازمان ملل متحد به اختیارات ویژه خود، نمی تواند پایان بخش یک بحران واقعی در نظام بین الملل باشد و حق وتوی یک بازیگر، به مراتب نسبت به اراده دبیر کل برای پایان دادن به بحران ارزش بیشتری در ساختار کنونی سازمان ملل متحد دارد.

واقعیت امر این است که ساختار سازمان ملل متحد و کارویژه شورای امنیت، معطوف به فرامتن جنگ جهانی دوم و دوران پس ازآن طراحی و ترسیم شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمانی علیه بازیگران

سازمانی علیه بازیگران