مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آذر 1402 ساعت 10:252023-11-22اقتصادي

اشتغال 400 نفر در کارگاه های سنگ تراشی فردوس


مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان فردوس گفت: تاکنون بیش از 600 نفر در این شهرستان آموزش های مرتبط با سنگ تراشی را فراگرفته اند که بیش از 400 نفر در کارگاه های زنجیره تولید سنگ تراشی و گوهرسنگ ها مشغول به فعالیت هستند.

- ایسنا/خراسان جنوبی مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان فردوس گفت: تاکنون بیش از 600 نفر در این شهرستان آموزش های مرتبط با سنگ تراشی را فراگرفته اند که بیش از 400 نفر در کارگاه های زنجیره تولید سنگ تراشی و گوهرسنگ ها مشغول به فعالیت هستند.

کاظم شبنم زاده، امروز چهارشنبه یکم اذر به رسانه های گروهی گفت: در حال حاضر 80 کارگاه پارچه بافی در فردوس فعالیت دارند که در زمینه پارچه بافی و کارگاه های فعال در شهرستان، رتبه دوم استان را داریم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 12 کارگاه سفال و سرامیک در فردوس فعال است، همچنین آجرهای سنتی و منقوش نیز در این کارگاه ها تولید و به مرکز استان و استان های مجاور ارسال می شود.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فردوس تصریح کرد: برک بافی، قالی، گلیم، نمد مالی، خراطی، مس گری، گره چینی، مشبک و معرق کاری از دیگر صنایع دستی این شهرستان است.

وی با اشاره به حضور صنعتگران شهرستان فردوس در نمایشگاه صنایع دستی استان با محوریت هنر دوست و سنگ، عنوان کرد: صنعتگران این شهرستا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اشتغال 400 نفر در کارگاه های سنگ تراشی فردوس

اشتغال 400 نفر در کارگاه های سنگ تراشی فردوس