مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آذر 1402 ساعت 12:202023-11-22پزشكي

جامعه شهری بیشتر درگیر بیماری دیابت و فشار خون هستند


معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد گفت: بر اساس آمار، به دلیل فعالیت کم و نیز رعایت کمتر سبک زندگی سالم در افراد جامعه شهری بیشتر از جامعه روستایی درگیر بیماری فشار خون و دیابت است.

- ایسنا/همدان معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد گفت: بر اساس آمار، به دلیل فعالیت کم و نیز رعایت کمتر سبک زندگی سالم در افراد جامعه شهری بیشتر از جامعه روستایی درگیر بیماری فشار خون و دیابت است.

دکتر بابک صفرزاده خوشابی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر بر اساس آمار تعداد خانم های مبتلا به بیماری غیرواگیر دار دیابت و فشارخون بیشتر از آقایان بوده که به نظر می رسد علت این مسئله اهمیت بیشتر بانوان به سلامتی و مراجعه آنان به مراکز درمانی و بهداشتی بوده و آقایان توجه کمتری به سلامتی خود دارند.

وی با بیان اینکه میزان آمار دو بیماری غیر واگیردار فشار خون و دیابت در سطر بیماری های غیرواگیردار دنیا به شمار می رود، تصریح کرد: در حال حاضر برنامه پویش ملی سلامت مربوط به ابلاغیه وزارت بهداشت با تولیت معاونت بهداشتی با بکارگیری تمامی ظرفیت های دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور برای بیماریابی و تشخیص زودرس و ارائه آموزش به منظور پیشگیری و مراقبت و کنترل و درمان دو بیماری مهم فشار خون و دیابت از بیستم آبان تا پانزدهم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جامعه شهری بیشتر درگیر بیماری دیابت و فشار خون هستند

جامعه شهری بیشتر درگیر بیماری دیابت و فشار خون هستند