مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 آذر 1402 ساعت 12:352023-11-25بين الملل

الخزعلی: هیچ دولتی حق ندارد با ایجاد پایگاه های خارجی در عراق موافقت کند


دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق در سخنانی گفت که حضور نظامی آمریکا ، مخالف قانون اساسی عراق است و هیچ دولتی حق موافقت با ایجاد پایگاه های نظامی خارجی را ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، قیس الخزعلی دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق در یک سخنرانی تلویزیونی از ادبیات دولت این کشور در خصوص درخواست از آمریکا برای خروج از عراق انتقاد کرد.

به نوشته وبگاه خبری بغداد الیوم، قیس الخزعلی گفت که دولت حق ندارد با ایجاد پایگاه های خارجی و حضور نیروهای خارجی در عراق موافقت کند و اگر دولتی چنین اقدامی انجام دهد باید پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه حضور نظامی آمریکا مغایر با قانون اساسی عراق است، افزود: درخواست عراق در سال 2014 فقط شامل انجام حملات هوایی و کمک اطلاعاتی بود و شامل ایجاد پایگاه های نظامی و حضور نیروهای رزمی نمی شد .

دبیرکل عصائب اهل الحق تأکید کرد که حضور نیروهای رزمی در عراق جز با مواقت پارلمان این کشور امکان پذیر نیست و دولتمردان عراق در درخواستشان از ائتلاف آمریکایی برای خروج، با کلمات بازی می کنند.

حمله روز چهارشنبه آمریکا به مقر الحشد الشعبی در منطقه جرف الصخر (النصر) در شمال بابل موجب شهادت هشت نیروی الحشد الشعبی و مجروحیت پنج نیروی دیگر شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الخزعلی: هیچ دولتی حق ندارد با ایجاد پایگاه های خارجی در عراق موافقت کند

الخزعلی: هیچ دولتی حق ندارد با ایجاد پایگاه های خارجی در عراق موافقت کند