مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 آذر 1402 ساعت 11:002023-11-26اقتصادي

آغاز عملیات پایش و ردیابی آفت کرم برگ خوار پاییزه در مزارع کاشان


کارشناس حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کاشان گفت: پایش و ردیابی آفت کرم برگ خوار پاییزه، به منظور جلوگیری از انتشار این آفت به دو صورت مشاهده ای و استفاده از تله های فرومونی در مزارع این شهرستان در حال انجام است.

- ایسنا/اصفهان کارشناس حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کاشان گفت: پایش و ردیابی آفت کرم برگ خوار پاییزه، به منظور جلوگیری از انتشار این آفت به دو صورت مشاهده ای و استفاده از تله های فرومونی در مزارع این شهرستان در حال انجام است.

مونا کامل در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به مشاهده آفت خطرناک و قرنطینه ای کرم برگ خوار پاییزه در برخی شهرهای استان های کرمان، فارس و هرمزگان ردیابی این آفت با حساسیت بیشتر در شهرستان کاشان آغاز شده است تا مانع از ورود آن شده و یا در صورت ورود با مبارزه به موقع از انتشار آن جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: مهم ترین میزبان آفت کرم برگ خوار پاییزه، گیاهان علوفه ای هستند که می تواند یک تهدید مهم برای بخش کشاورزی و دامداری شهرستان باشد، زیرا این آفت، با داشتن دامنه میزبانی وسیع بیش از 350 گونه گیاهی، دارای قدرت پروازی و پتانسیل خسارت زایی بالا است.

کارشناس حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کاشان، تأکید کرد: گیاهان ذرت، سورگوم، پنبه، برنج، گندم، سیب زمینی، گوجه فرنگی،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز عملیات پایش و ردیابی آفت کرم برگ خوار پاییزه در مزارع کاشان

آغاز عملیات پایش و ردیابی آفت کرم برگ خوار پاییزه در مزارع کاشان