مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آذر 1402 ساعت 09:352023-12-12سياسي

مواجهه علمی با پدیده فساد بر اساس متدلوژی مدیریت بیماری


اخیراً گزارشی از فساد گسترده در شرکت چای دبش منتشرشده است که به شکلی جدی احساسات عمومی را جریحه دار کرده و به یقین در کاهش سرمایه اجتماعی کشور نقش عمده خواهد داشت و شاید زیانی که از این ناحیه به کشور تحمیل می شود از کل فساد انجام شده بیشتر باشد.

سرمایه اجتماعی از مهم ترین سرمایه های هر کشور است که به سختی حاصل، اما به آسانی زایل می شود.

متأسفانه پدیده فساد مالی در سال های اخیر در کشور رو به فزونی گذاشته است که اگر به درستی و عالمانه برخورد می شد نباید شاهد تکرار آن ها باشیم و این پرسش به حق مطرح می شود که چرا در مبارزه با فسادهای اقتصادی موفق نبوده ایم؟ چرا از یک سوراخ چند بار گزیده می شویم حتی شدیدتر از گزیدگی های قبلی؟ در یک نگاه کلی شاید بدین دلیل است که فسادهای متعدد گذشته عالمانه مدیریت نشده اند چراکه تمرکز بر مبارزه با فاسد بوده نه مبارزه با فساد.

ازآنجاکه بروز فساد در جامعه شبیه بروز بیماری در بدن انسان است ارائه الگوی پزشکی مبارزه با بیماری ها به منظور مبارزه با فساد اقتصادی پیشنهاد می شود.

بدن انسان به مثابه یک جامعه گاهی دچار فساد (بیماری) می شود ولی ساختار مدیریتی بدن انسان ان چنان قوی و منسجم است که در اکثریت موارد نیروهای دفاعی بدن با کمک سایر اورگآن ها عامل بیماری زا را شناسایی کرده و انرا نابود می کنند و برای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مواجهه علمی با پدیده فساد بر اساس متدلوژی مدیریت بیماری

مواجهه علمی با پدیده فساد بر اساس متدلوژی مدیریت بیماری