مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 آذر 1402 ساعت 08:252023-12-04اقتصادي

کاهش 60 درصدی بارندگی ها در استان اردبیل


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل گفت: بارندگی ها در استان نسبت به کوتاه مدت 40 درصد و نسبت به بلند مدت 60 درصد کاهش یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اردبیل، علی حیدری اناری با اشاره به اینکه کاهش بارندگی ها از سال های قبل در استان آغاز و در سال آبی جاری وارد مرحله بحرانی شده است، اظهار کرد: میزان بارندگی ها در استان نسبت به کوتاه مدت 40 درصد و نسبت به بلند مدت 60 درصد کاهش یافته و از سوی دیگر جریان روان آب های رودخانه های استان نیز با 60 درصد کاهش مواجه شده است.

وی افزود: 70 درصد آب شرب شهرهای اردبیل، سرعین و روستاهای اطراف از سد یامچی و مابقی از چاه های عمیق دشت اردبیل تامین می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل تصریح کرد: به جهت تغییرات گسترده اقلیمی، کاهش سطح بارندگی و پوشش برف در کوه های اطراف و از طرفی دیگر افزایش محسوس دما و بالا رفتن سرعت تبخیر، ورودی آب به سدهای استان به ویژه سد یامچی به عنوان منبع اصلی تامین آب شرب اردبیل، به شدت در حال کاهش است.

بیش از 70 درصد مخازن سدهای استان اردبیل خالی است حیدری با بیان اینکه بیش از 70 درصد از مخازن سدهای استان در حال حاضر خالی است، افزود: مجموع ظرفیت سدهای استان در کل 382 میلیون متر مکعب است که در شرایط فعلی فقط 116 میلیون مت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 60 درصدی بارندگی ها در استان اردبیل

کاهش 60 درصدی بارندگی ها در استان اردبیل